O programie
Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Jej misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.
Laboratoria Przyszłości to inicjatywa edukacyjna realizowana przez Ministerstwo Edukacji i Nauki we współpracy z Centrum GovTech w Kancelarii Prezesa Rady Ministrów. Jej misją jest stworzenie nowoczesnej szkoły, w której zajęcia będą prowadzone w sposób ciekawy, angażujący uczniów oraz sprzyjający odkrywaniu ich talentów i rozwijaniu zainteresowań.
Cel
Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).
Celem inicjatywy jest wsparcie wszystkich szkół podstawowych w budowaniu wśród uczniów kompetencji przyszłości z tzw. kierunków STEAM (nauka, technologia, inżynieria, sztuka oraz matematyka).
Laboratoria Przyszłości w naszej szkole
Laboratoria Przyszłości to nowoczesny sprzęt, który uatrakcyjnia zajęcia szkolne i pozwolą uczniom rozwijać swoje zainteresowania nie tylko na lekcjach techniki i w ramach innych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, lecz także w ramach zajęć pozalekcyjnych, kół zainteresowań i innych form rozwijania umiejętności.
W ramach realizacji programu nasza szkoła otrzymała wsparcie finansowe w wysokości ponad 123 tys. zł, za które zakupiliśmy atrakcyjny sprzęt z katalogu podstawowego – obowiązkowego, w którego skład wchodzą takie pomoce dydaktyczne jak:
Laboratoria Przyszłości to nowoczesny sprzęt, który uatrakcyjnia zajęcia szkolne i pozwolą uczniom rozwijać swoje zainteresowania nie tylko na lekcjach techniki i w ramach innych obowiązkowych zajęć edukacyjnych, lecz także w ramach zajęć pozalekcyjnych, kół zainteresowań i innych form rozwijania umiejętności.
W ramach realizacji programu nasza szkoła otrzymała wsparcie finansowe w wysokości ponad 123 tys. zł, za które zakupiliśmy atrakcyjny sprzęt z katalogu podstawowego – obowiązkowego, w którego skład wchodzą takie pomoce dydaktyczne jak:
- drukarka 3D z akcesoriami, tj.: laptopem, niezbędnymi komponentami;
- mikrokontrolery z sensorami;
- stacje lutownicze do mikrokontrolerów;
- zestaw audio-video.
To nie wszystko, bo dzięki możliwości zakupienia wyposażenia z katalogu dodatkowego w naszej szkole mamy nadzwyczajnie wyposażone stanowiska pracy uczniów w postaci: stołów zajęciowych, stolika meblowego, sprzętu AGD, sprzętu kuchennego, robotów edukacyjnych wraz akcesoriami.
Lecz największym zainteresowaniem wśród uczniów cieszą się Gogle Wirtualnej Rzeczywistości (VR), które zakupiliśmy wraz z akcesoriami i oprogramowaniem wspierającym ich funkcjonowanie.
Kreatywne myślenie oraz obsługa narzędzi to jedne z podstawowych umiejętności decydujących o rozwoju cywilizacyjnym, gospodarczym i społecznym. Wzrost innowacyjności i rozwój technologiczny spowodował, że umiejętności matematyczne oraz te w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii są dziś ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej.
Lecz największym zainteresowaniem wśród uczniów cieszą się Gogle Wirtualnej Rzeczywistości (VR), które zakupiliśmy wraz z akcesoriami i oprogramowaniem wspierającym ich funkcjonowanie.
Kreatywne myślenie oraz obsługa narzędzi to jedne z podstawowych umiejętności decydujących o rozwoju cywilizacyjnym, gospodarczym i społecznym. Wzrost innowacyjności i rozwój technologiczny spowodował, że umiejętności matematyczne oraz te w zakresie nauk przyrodniczych, technologii i inżynierii są dziś ważniejsze niż kiedykolwiek wcześniej.
Praca z Goglami Wirtualnej Rzeczywistości (VR) w skrócie…
Od września nasi uczniowie mają okazję zapoznać się z możliwościami okularów VR zakupionymi przez szkołę w ramach projektu Laboratoria Przyszłości. Nauczyciele, korzystający z naszej wieloprzedmiotowej pracowni multimedialnej, odbyli szkolenie z obsługi sprzętu. Po przeszkoleniu kadry pedagogicznej przyszedł czas na uczniów, którzy mogli po raz pierwszy sprawdzić możliwości innowacyjnego sprzętu na lekcjach fizyki.
Gogle można wykorzystać w różnych obszarach edukacji, tj.: podczas lekcji geografii, fizyki, biologii i nie tylko. Dzieci, zakładając okulary, przenoszą się w wymiar 3D w dowolne miejsce: przestrzeń, czas czy nawet wnętrze ludzkiego organizmu, nie pozostając jedynie biernym widzem, ale zgłębiając jego możliwości. Okulary VR w pewien sposób oszukują oczy tak, by użytkownik odczuwał realne zanurzenie w fascynujący świat wirtualnej rzeczywistości.
Od września nasi uczniowie mają okazję zapoznać się z możliwościami okularów VR zakupionymi przez szkołę w ramach projektu Laboratoria Przyszłości. Nauczyciele, korzystający z naszej wieloprzedmiotowej pracowni multimedialnej, odbyli szkolenie z obsługi sprzętu. Po przeszkoleniu kadry pedagogicznej przyszedł czas na uczniów, którzy mogli po raz pierwszy sprawdzić możliwości innowacyjnego sprzętu na lekcjach fizyki.
Gogle można wykorzystać w różnych obszarach edukacji, tj.: podczas lekcji geografii, fizyki, biologii i nie tylko. Dzieci, zakładając okulary, przenoszą się w wymiar 3D w dowolne miejsce: przestrzeń, czas czy nawet wnętrze ludzkiego organizmu, nie pozostając jedynie biernym widzem, ale zgłębiając jego możliwości. Okulary VR w pewien sposób oszukują oczy tak, by użytkownik odczuwał realne zanurzenie w fascynujący świat wirtualnej rzeczywistości.
Cieszymy się, że dzięki realizacji przez naszą szkołę projektu Laboratoria Przyszłości, nowe technologie są dostępne dla uczniów Ósemki na przysłowiowe „wyciągnięcie ręki”. ?