Zielona szkoła – Piwniczna Zdrój i okolice

Opublikowano: sobota, 15.06.2019
Autor: p. D. Barabasz

3 czerwca kl. IIIa wraz z opiekunami wyjechała na sześciodniową wycieczkę do Piwnicznej Zdroju. Pierwszego dnia w drodze do miejsca zakwaterowania zwiedziliśmy rezerwat przyrody „Skamieniałe Miasto” w Ciężkowicach i rekonstrukcję grodu warownego w Grybowie „Stara Baśń”. Było to zwiedzanie z wieloma atrakcjami. Oprócz poznania historii bawiliśmy się w miasteczku zabaw średniowiecznych (strzelanie z łuku, turniej kopistów, szarady historyczne, wspinaczka itp.)Wieczorem przyjechaliśmy do Piwnicznej Zdrój, do pensjonatu Filarówka. W następnych dniach pod opieką p. przewodnik zwiedzaliśmy rynek w Piwnicznej, po drodze fajny plac zabaw, pijalnię wód mineralnych. Weszliśmy do parku Węgielnik – położonego na wzniesieniu blisko centrum miasta. W parku zobaczyliśmy pozostałości okopów z II wojny światowej, niewielką wieżę widokową i mini plac zabaw. Niedaleko Piwnicznej w Muszynie podziwialiśmy Ogrody Misyjne. Cały dzień zajęło nam zwiedzanie Krynicy. Zaczęliśmy od pijalni wód mineralnych. Później wyjechaliśmy kolejką wąskotorową na Górę Parkową gdzie czekało nas wiele atrakcji: ekstremalne zjeżdżalnie, zjazdy na oponach, lody i pamiątki. Schodziliśmy z góry obok urokliwego jeziorka, po którym pływały gęsi egipskie i łabędzie z młodym „brzydkim kaczątkiem”. Pobyt w Krynicy zakończyliśmy w muzeum zabawek. Wieczorem mieliśmy jeszcze siłę na dyskotekę. Następny dzień był wielkim wyzwaniem. Przeszliśmy szlakiem z Wierchomli Małej do schroniska Bacówka nad Wierchomlą. Wszyscy spisali się na medal. Piaty dzień wycieczki to spływ łodziami po rzece Poprad pod ruiny zamku w Rytrze. W sobotę wracaliśmy do Krosna. W drodze powrotnej odwiedziliśmy pasiekę Barć w Kamiannej. Zaopatrzeni w miody i świeczki samodzielnie zrobione wracaliśmy stęsknieni, ale weseli i pełni wrażeń do domu.